Thomas Børnich utnevnes til regiondirektør i JM Norge AS

PRESSEMELDING 13.12.2017

JM Norge styrker sin satsning i region Vest og setter inn en egen regiondirektør for området. Region Vest favner om Hordaland, Rogaland og Sør-Trøndelag og JM har kontorer i Bergen, Stavanger og Trondheim. Region Vest har i dag bare produksjon i Bergen, men har en fin byggerettsportefølje i Stavanger og en under oppbygging i Trondheim. JM ser gode vekstmuligheter i de tre av de fire største byene i Norge.

Børnich kommer fra jobben som distriktssjef i Bergen. Han har bakgrunn som sivilingeniør fra NTNU og kom til JM gjennom traineeprogrammet i 2010.  Som regiondirektør vil Børnich være en del av JM Norges ledergruppe. Endringen gjelder fra 1. januar 2018.

"Jeg kjenner Thomas som en engasjert og faglig dyktig leder og er glad for at vi på denne måten skaper gode forutsetninger for region Vest fremover", sier Martin Asp, administrerende direktør i JM Norge AS.

­­­­­­­­­­­­­­­­JM er en av Nordens ledende prosjektutviklere av boliger og boligområder. Virksomheten er fokusert på nyproduksjon av boliger med attraktiv beliggenhet med tyngdepunkt i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Sverige, Norge og Finland. Vi arbeider også med prosjektutvikling av næringslokaler og entreprenørvirksomhet, hovedsakelig i Stor-Stockholm-området. JM skal i all virksomhet arbeide for langsiktig bærekraft. Vi omsetter for cirka 17 milliarder svenske kroner og har cirka 2 500 medarbeidere. JM AB er et allmennselskap notert på NASDAQ Stockholm i segmentet Large Cap. Mer informasjon på www.jm.no eller www.jm.se.