JM skaper prisvinnende kundeopplevelser

Nyhet 14.02.2025

For syvende gang har JM blitt kåret til selskapet med de mest tilfredse kundene. Dette er en utmerkelse vi er utrolig stolte av – og den kommer ikke av seg selv! Bak suksessen ligger systematisk arbeid, dyktige medarbeidere og et sterkt kundefokus gjennom mange tiår.

Hva gjør JM unike?

Kundeopplevelse handler om mer enn bare å levere en bolig – det er summen av alt en kunde opplever gjennom hele prosessen, fra første kontakt til lenge etter innflytting. JM jobber etter en strukturert kundereise som sikrer at våre kunder får riktig informasjon til rett tid, og målet er at de alltid skal føle seg trygge i sitt boligkjøp.

Et av våre viktigste fokusområder er forventningsstyring. Når vi selger boliger som ennå ikke er bygd, er det avgjørende for oss å skape tillit og ikke love mer enn vi kan levere.

Ansatte som bryr seg

En av hovedårsakene til at JM scorer høyt på kundetilfredshet, er våre engasjerte og dedikerte medarbeidere. Vi vet at fornøyde ansatte skaper fornøyde kunder.

«Resultatene fra våre medarbeiderundersøkelse viser at vi har et høyt engasjement og fornøyde medarbeidere; som får utvikling og som trives i et godt arbeidsmiljø. Jeg tror dette er fundamentet for god kundebehandling – har du det bra på jobb, så synes det i måten du møte kollegaer og andre i hverdagen.» sier HR-direktør i JM Norge, Ann-Kristin Søreid

Samarbeid og kultur skaper kundetilfredshet

- Jeg er veldig stolt over at vi har fått førsteplassen hele syv ganger siden 2014. Dette sier mye om kundefokuset og kulturen vår. Å få denne utmerkelsen i vårt 80-årsjubileumsår gjør det ekstra spesielt. Siden 1945 har vi bygget boliger over hele Norden, og vår prioritet har alltid vært – og vil fortsatt være – å ha fornøyde kunder, sier Hilde Vatne, administrerende direktør i JM Norge.

Å skape en god kundeopplevelse er et resultat av at vi samarbeider på tvers av alle fag og har en kundeorientert kultur. Vi vet at hver eneste interaksjon teller, og at vi aldri kan ta kundetilfredsheten for gitt.