JM har de mest tilfredse kundene i 2020

Nyhet 16.02.2021

Prognosesenteret kunngjorde hvilke boligutviklere som hadde de mest fornøyde kundene i 2020 under en digital seanse over Teams tirsdag formiddag, med litt over hundre deltagende. JM Norge fikk ikke bare første plass som boligbygger, men har også 4 boligprosjekter på Topp 10.

JM Norge med sin samlede KTI-poengsum på 79 er tilbake på topp blant boligbyggerne og vant 1. plass for Mest tilfredse kunder i 2020, sammen med to andre dyktige boligaktører. 

Direktør for Kommunikasjon og Samfunn i JM Norge, Kjell Kvarekvål, gratulerer Trysilhus og Backe Prosjekt med delt førsteplass.

– Det er ekstra gøy at JM er tilbake på pallen etter et opphold i fjor. Det er inspirerende med gode konkurrenter, og vi synes det er bra for boligbransjen og markedet at det er tett i toppen, sier Kvarekvål.

JM Norge hadde også 4 av sine boligprosjekter på Prognosesenterets topp 10-liste og alle tre av JMs regioner er godt representert her. – Prognosesenteret har i alle år minnet om viktigheten av å løfte laveste nivå, og vi hadde i 2020 god bredde i vår kvalitet og derfor ingen prosjekter med score under 67, sier Kvarekvål.

Direktør Kommunikasjon og Samfunn i JM Norge, Kjell Kvarekvål

JM har 4 i Topp 10

Helt i toppen av JMs boligprosjekter er Damsgård Brygge trinn 3 i Bergen som fikk 3.plass i kåringen. Boligprosjektet er med sin høye KTI-score på 88 poeng også hele JM-konsernets beste prosjekt i 2020, som er fullt fortjent.

I fjor ble Standholmen Bygg B i Holmestrand kåret til årets leilighetsprosjekt 2019 av Prognosesenteret, og i 2020 gjentar Strandholmen Bygg C det gode arbeidet og får en god 4. plass. 

Det flotte JM boligprosjektet Hovland Platå Bygg C i Larvik fikk like mye poeng og deler derfor denne 4.plassen med Strandhomen, mens Lundkvartalet i Lillestrøm fikk en solid 9.plass i årets kåring.

Fornøyd med resultatet

Fungerende adm. dir. Hilde Vatne forteller at JM Norge er veldig stolte over å ha de mest fornøyde kundene i Norge. Ikke minst i et år med krevende forhold, mange restriksjoner og med store pågående endringer i retning av blant annet mer digital kundebehandling. JM klarer seg godt igjennom utfordrende tider og leverer høy kvalitet til boligkundene våre.

Fungerende adm. dir. Hilde Vatne.

Prognosesenterets måling av kundetilfredshet skjer i to ulike faser; Den første ved overlevering av boligen, og den andre i forbindelse med ettårsbefaring. Målingen fanger på den måten opp hele kundeopplevelsen fra kjøp av bolig, til man har overtatt og bodd i boligen en stund.