JM Norge hadde Norges mest fornøyde prosjektkunder

Prosjektet Semshagen i Vestfold hadde Norges aller mest fornøyde boligkunder i 2017.

I JMs prosjekt Semshagen i Vestfold ga kundene prosjektet en score på 94 av 100 etter at de hadde flyttet inn. Resultatet, som er svært høyt, ble offentliggjort av Prognosesenteret under deres årlige KTI-kåring den 14. februar. Prognosesenteret foretar hvert år en uavhengig måling av prosjekter og aktører i boligbyggebransjen for å finne ut hvem som har de mest tilfredse kundene. Etter tre år der JM hvert år har kommet helt øverst på listen over boligaktører med de mest tilfredse kundene, kom JM som aktør for 2017 på 3. plass. Dette til tross for en bedring i JMs resultat fra 2016 med to poeng.

JM Norge hadde for 2017 til sammen 3 prosjekter på topp 10-listen over nyboligprosjekter med de mest tilfredse kundene. I tillegg til Semshagen plasserte også prosjektene Elveparken Brygge fra Porsgrunn og Orrelia fra Bergen seg høyt. Det er mange faktorer som spiller inn på KTI-indeksen. Salgssjef for boligprosjektet Semshagen, Alf Einar Weiseth, trekker frem den gode kundekontakten.

«Vi har god kundekontakt og oppfølging både før og etter overlevering. Kunden har fått tillit til JM, vi holder det vi lover», sier Weiseth.

Kundetilfredshetsmåling (KTI) baseres på mer enn 8000 utsendte spørreskjemaer og gjennomføres av den uavhengige aktøren Prognosesenteret. Bransjeaktørene har til glede for sine kunder gjennom flere år løftet sitt nivå og fremstår som en profesjonell bransje.

«Vi ønsker å fortsette å ligge i tet og ha de mest fornøyde nyboligkundene», sier Kjell Kvarekvål, direktør for Markedskommunikasjon i JM.

Ved spørsmål, vennligst kontakt:

Kjell Kvarekvål, direktør for markedskommunikasjon i JM Norge, 928 12 319.

­­­­­­­­­­­­­­­­

JM er en av Nordens ledende prosjektutviklere av boliger og boligområder. Virksomheten er fokusert på nyproduksjon av boliger med attraktiv beliggenhet med tyngdepunkt i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Sverige, Norge og Finland. Vi arbeider også med prosjektutvikling av næringslokaler og entreprenørvirksomhet, hovedsakelig i Stor-Stockholm-området. JM skal i all virksomhet arbeide for langsiktig bærekraft. Vi omsetter for cirka 17 milliarder svenske kroner og har cirka 2 500 medarbeidere. JM AB er et allmennselskap notert på NASDAQ Stockholm i segmentet Large Cap. Mer informasjon på www.jm.no eller www.jm.se