JM har i over 80 år hatt et sterkt fokus på kundene, helt fra starten i 1945. Grunnleggerens visjon om å bygge kvalitetsboliger som møter kundenes behov har vært en grunnpilar i vår virksomhet. Gjennom årene har vi kontinuerlig jobbet for å forbedre kundeopplevelsen og resultatet av arbeidet er nær 50 gode plasseringer på Prognosesenterets KTI-målinger. Vi jobber stadig med å tilpasse oss kundenes forventninger og sikre at alle deler av organisasjonen er med på å levere en god kundeopplevelse. Her kan du lese mer om hvordan vi jobber, resultatene vi har oppnådd, og hva kundene våre mener om oss.
Norges mest fornøyde boligkunder

En kundeorientert kultur
JM har siden 2009 brukt Prognosesenterets KTI-måling som et kompass for alt som handler om kundeopplevelse. Målingene gir en uavhengig statusrapport på om vi faktisk leverer den kvaliteten vi lover – og viser oss nøyaktig hvor vi må skjerpe oss. Interessen for kunden må komme naturlig, og alle nivåer i bedriften må ta ansvar for at vi har høy kundetilfredshet. Kundeservice er ikke bare en avdeling, det er en holdning og en del av kulturen vår – alle jobber med kundeservice. Bak målet om å ha bransjens mest fornøyde kunder ligger det et langsiktig arbeid som har tatt oss mange tiår å utvikle.
Derfor måler vi kundetilfredshet
"Uten kunder finnes ikke JM. Derfor måler vi – og handler på – kundetilfredshet hele tiden."
JM har vært en aktiv deltaker i KTI-målingene siden 2009, og var faktisk en pådriver for at disse målingene ble etablert i Norge. Å ha kundefokus er ikke en kortvarig kampanje eller et raskt skippertak for oss. Bak målet om å ha bransjens mest fornøyde kunder ligger et langsiktig arbeid som har tatt oss mange tiår å utvikle. Det er helt avgjørende for oss å kontinuerlig evaluere kundetilfredshet. Dette gir oss innsikt i hva vi gjør bra, og hvor vi kan forbedre oss. Målingene fra Prognosesenteret gir oss et solid grunnlag for å tilpasse både produkter og tjenester etter kundens behov og forventninger.
Slik bygger vi en kundeorientert kultur
Hver eneste interaksjon JM-ansatte har med kundene er betydningsfull. Det er gjennom disse møtene vi bygger tillit og skaper fornøyde kunder. Prisene vi har mottatt motiverer oss til å fortsette å forbedre oss, fordi vi vet at det alltid er rom for å gjøre kundeopplevelsen enda bedre.
Vi jobber aktivt med å bygge en sterk kundeorientert kultur gjennom flere initiativer:
-
JMs egen Kundeskole (etablert i 2021): Styrker kundeopplevelsen gjennom struktur, trening og beste praksis, med KTI-resultatene som en viktig del.
-
Customer Week: En årlig uke hvor om lag 2000 ansatte på kontorer og byggeplasser involveres, alle med blikket rettet mot kundene og KTI-resultatene som et sentralt element i arbeidet.















